Логопедична корекція – система корекційно-розвиткової роботи з корекції порушень мовленнєвого розвитку дітей, запобігання відхиленням мовленнєвого розвитку дітей. Залежно від структури мовленнєвого дефекту та ступеня його прояву вибудовується змістовний напрямок корекційної роботи.
Формування рухів органів артикуляційного апарату здійснюється в основному за допомогою артикуляційної гімнастики, яка включає вправи для тренування рухливості і переключення органів, відпрацювання певних положень губ, язика, необхідних як для правильної вимови всіх, звуків, так і для кожного звуку тієї чи іншої групи. В залежності від корекційних і виховних завдань логопед, формуючи структуру заняття, підбирає ті чи інші принципи та методи, як традиційні, так і творчо перероблені, модифіковані з урахуванням структури мовленнєвого дефекту, вікових та індивідуальних особливостей дітей. За результатами курсу відбувається консультування батьків, надаються рекомендації з організації корекційних занять вдома.
Зміст логопедичної роботи в реабілітаційному центрі:
- формування правильних рухів артикуляційного апарату;
- розвиток правильного дихання у дітей;
- підготовка артикуляційного апарату до постановки звуків;
- розвиток фонематичного слуху;
- розвиток розуміння мовлення;
- формування (постановка) правильної вимови звуків;
- автоматизація поставлених звуків у складах, словах, фразах, реченнях, словосполученнях, зв’язному мовленні;
- підготовка до здійснення елементарного звукового аналізу та синтезу;
- диференціація звуків;
- формування практичних навичок словотворення й словозміни;
- закріплення навичок вимови слів різної складової структури;
- формування правильних граматичних форм;
- контроль за виразністю мовлення;
- навчання дітей самостійному висловлюванню.